Hyvää äitienpäivää kaikille! Aamu alkoi Pekkalassa nuorten kanssa, kun teimme perheemme päälle aamupalan. Äitienpäivän aamupalan olivat lapset itse suunnitelleet ja lämpimät sämpylät, jugurtti ja tee ja totta kai ne valkovuokot… [ Lue lisää ]
Tagi: Äitienpäivä
Hyvää äitienpäivää! – Tänään erityinen onnittelu Arja-Liisalle!
Hyvää äitienpäivää! Ensin omalle rakkaalle äidilleni! Kiitos hyvästä huolenpidosta ja kasvatuksesta. Ja kiitos myös loputtomasta rakkaudesta lapsiamme kohtaan. Mummuna olet ollut paras. Mutta tänään haluan täällä onnitella myös kaikkia muitakin… [ Lue lisää ]
”Äideistä parhaimman sain”
Hyvää äitienpäivää! Hyvää äitienpäivää teille kaikille äideille ja isoäideille. Ystäväni Anun laulun sanoin; Tää päivä on sun. Kaunis äitienpäiväaamu myös täällä Pekkalassa. Loppijärvi aamun peilityyni ja luonto herännyt jo kevään… [ Lue lisää ]
”Rankka viikko ja paljon pitkii päivii takana…” – Hyvää Äitienpäivää!
”Rankka viikko ja paljon pitkii päivii takana…” Hyvää Äitienpäivää kaikille! Maailman kaunein sana ja kaunein ja tärkein merkitys. Viikko ollut vähän tuollainen käärijäismäinen. Teki hyvää yksi vapaapäivä tähän ja se… [ Lue lisää ]
Kiitos elämästä, Äiti.
Kiitos elämästä, Äiti. Lauri Viidan runossa on paljon. Paljon meistä itse kullekin, mutta myös tähän maailman hetkeen. Sota tappaa jälleen tuhansia äitien poikia ja tyttäriä. Monet Venäjän Ukrainaan pakottamista nuorista… [ Lue lisää ]
Hyvää äitienpäivää! – Äideistä parhaimman sain ❤️
Kaunis aamu järvenrannassa. Aamulla lintujen upea kevätkonsertti. Sitä konserttia ei koronakaan pystynyt estämään. Kesää kohden tämä menee – keikkuen kuin Pekkalan västäräkin pyrstö aamun konserttia johtaessaan. Hyvää äitienpäivää! Aamulla jo… [ Lue lisää ]
”Äideistä parhaimmain sain…” – Hyvää äitienpäivää!
Toukokuun ensimmäinen sunnuntai – Äitienpäivä! Tänään käki herätti Loppijärven rannassa. Kukunta kaikui yli järven ja aurinko kimmelsi kauniisti järven liplattavassa pinnassa. Kevät siis kauneimmillaan. Siniristilipun vedin salkoon kiitollisena. Lasten kanssa… [ Lue lisää ]
Marsalkka Mannerheimin Metsästysmajalla on vietetty 50-luvulta lähtien Kevätlounasta. Perinne sai alkunsa jalkaväenkenraali Adolf Ehrnroothin aloitteesta ja on sieltä jatkunut tänne asti katkeamattomana perinteenä. Ehrnrooth isännöi Kevätlounasta aina 2000-luvulle asti Marskin… [ Lue lisää ]
Äiti ❤️ – ”On niin vaikeata, kun ei poika syö margariinia.”
Äiti ❤️ Hyvää Äitienpäivää kaikille äideille ja Isoäideille! Sain tällaisen vanhan kirjeen vuodelta 1947. Siinä isoäitini lähettää kirjeen ja haluaa ostaa pula-ajan korteilla voita 5-vuotiaalle pojalleen eli minun isälleni ja… [ Lue lisää ]
Isänpäivän aatto huipentui tänään Vanajan Mieskuoron upeaan Rakkaudella! -konserttiin Hämeenlinnan Raatihuoneella. Nuorten lahjakkaiden miesten kuoro esitti kauneimpia rakkauslauluja johtajansa Ismo Savimäen johdolla. Kuulin Vanajan Mieskuoron laulajien kvartettia ensi kerran Hämeen… [ Lue lisää ]