Instagramiin voi siis liittyä kotitiekoneella osoitteessa: www.instagram.com. Puhelimissä Iphonessa löytyy samanniminen sovellut ja Windows Phonessa ohjelma löytyy nimellä 6tag.
Upea 1931 valmistunut eduskuntatalomme aiheuttaa aina ihastelua kun talolla käy vieraita. Ja voin kertoa, että se yllättää minutkin hienoudellaan joka päivä. Nuoren arkkitehdin Johan Sirenin kokonaisuus on viimeistelty ja yllätyksellinenkin. Ajattelin, että avaan nyt omiakin silmiäni uudella tavalla tälle talolle. Kun havahdun johonkin niin lupaan taltioida sen myös teille. Yksityiskohtia Eduskunnasta -kuvasarjani alkoi eilen ja kasvatan sitä säännöllisen epäsäännöllisesti. Mutta kuvat tulevat pääasiassa vain Instagram-kuvapalveluun eli niiden seuraamiseksi kannattaa Instagram ottaa käyttöön tai Windows-puhelimissa 6tag-palvelu ja klikata minut seurattavaksi tunnuksellani timoheinonen1.
Instagramiin voi siis liittyä kotitiekoneella osoitteessa: www.instagram.com. Puhelimissä Iphonessa löytyy samanniminen sovellut ja Windows Phonessa ohjelma löytyy nimellä 6tag. Ja linkki minun sivulle Instagramissa: http://instagram.com/timoheinonen1
Lisää tähän muutaman kuvan maistiaisiksi mitä on luvassa ja tulossa. Ja toiveitakin voitte ehdottaa. Siis mistä haluaisitte nähdä kuvan eduskuntatalolta.
Kuvat siis tavallisen arkeni pysähdyksiä ja taltiointeja täältä talolta. Ja katsotaan mitä kaikkea silmäni löytävät. Mihin osuvat.
…
Nyt kuitenkin ympäristövaliokuntaan ja sitten puolustusvaliokuntaan. Päivä käyntiin ja iltapäivällä sitten täysistuntoa ja yksi tapaaminenkin.
…
Tänään hyvinkin normipäivä eduskunnassa. Valiokunnissa lakiasioita eteenpäin asiantuntijakuulemisten muodossa ja yksi tapaaminen ja yksi vierasryhmäkin. Vielä istunnossakin pääsin ääneen kun käsittelimme Arktista strategiaa. Itse nostin esille Jäämeren ratayhteyden ja kun tiedämme, että yhteys maksaa noin 3 miljardia euroa niin oma ajatukseni lähti siitä, että Norjan Kirkkoniemen rinnalla kannattaa neuvotteluja pitää yllä myös Venäjän Murmanskiin. Meillä ei nyt rahaa rataan ole ja kun kilpailu Jäämeren Koillisväylän tärkeimmästä satamasta ja yhteysalueesta kiihtyy niin uskon, että Venäjä voi hyvinkin haluta omaan satamaansa Suomen liikenteen suuntaan ja toiseen. Ja toisaalta kun tiedämme senkin, että siinä maassa Moskovan siunaus saa asioita yllättävänkin nopeasti etenemään (esim. Pietarin ratayhteys) niin tätä keskustelua on syytä nyt pitää yllä.
Toisena itse kannoin huolta maamme telakkateollisuudesta ja uskonkin, että arktisen osaamisen kautta löytyy myös tulevaisuuden vahvuudet laivanrakentamiseenkin. Tätä osaamista pitää vaalia ja kehittää jatkossakin.
Mutta tänään istunnon jälkeen Lopelle. Huomenna nimittäin pitkä päivä luvassa ja iso lakialoitteemme käsittely salissa kyselytunnin jälkeen. Palataan siihen huomenna.